sunnuntai 2. syyskuuta 2012

arrgg...



(c) Iida 


Oltiin tänään kisoissa Jokelassa. Suoraan sanottuna perseelleen meni. Tessa tuntui ihan järkyttävältä radalla ja verkassakaan ei kovin hyvältä tuntunut. Koko rata tuntui ihan hirveältä. Lopputervehdyksessä päästin tuskastuneen ilmeen, joka kertoi varmasti tuomarille, että en ollut tyytyväinen suoritukseen ollenkaan.
Ratsastin loppuverkat kentällä tai oikeastaan ratsastin Tessaa vähän kuulolle. Lopuksi Tessa tuli paljon paremmaksi. Eli syy oli varmasti myös siinä, etten verkannut tarpeeksi.
Saatiin kuitenkin 60%, mutta mulle noi prosentit on melkein ysk ja hailee koska tunne radalla oli niin hirveä.

En edes viitsi laittaa videota tänne, koska laukka osuus on minusta niin järkyttävä...

Tessa oli ihan super hyvä eilen ja torstaina tunnilla. Olin tosi innoissani lähtemään kisoihin ja minulla oli vahva tunne, että tänään onnistutaan. No onneksi uusia kisoja tulee niin päästään ehkä vielä loistamaan :D

Kuvia lisään, kun saan iidalta niitä :)

Ainiin oltiinhan me viime viikollakin aluekisoissa Takkulassa. Ei nekään mitenkään maailman mahtavimmin mennyt(60,9%), että meillä nyt on ilmeisesti tälläinen vähän huonompi vaihe taas päällä. Eiköhän näitä jokaiselle tule :)


Kisoissa taas tuli sellainen paskan maku suuhun eräästä ihmisestä. Kaverini kertoi, että kuuli erään henkilön puhuvan jotain, että "Toiset ne porskuttaa helppoja luokkia kansallisen tason hevosilla, kun toiset yrittää puskahevosilla mennä" tjn. En tiedä tarkottiko hän minua, koska ratsastin juuri siinä samalla (ja tämä eräs tuntee minut ja on joskus maininnut minulle ohimennen, että minulla on kansallisen tason hevonen alla) vai juuri radalla olevaa ratsukkoa. Olin oikeesti niin raivona tästä asiasta, kun kuulin tämän.

Mutta siis jos hän tarkoitti minua, niin:
Ensinäkin Tessa ei ole kansallisen tason KOULUhevonen. Sillä on toki jotain kisoja menty estepuolelta, mutta ei kyllä edes juurikaan minkään tason koulukisoja ennen minua. Eikä kansallisentason estehevonen mene automaattisesti koulua kansallisentason mukaisesti.
 Ja lisäksi Tessan ratsastettavuus ei ole ollut mitä parhain, joten olen saanut tehdä aika paljon töitä sen kanssa. Onhan sillä toki todella hyvät liikkeet, joka auttaa pisteiden saamisessa.
Vaikka jollain olisikin kansallisen tason hevonen alla, niin mun järjen juoksulla se ei tarkoita, että ratsastaja olisi automaattisesti sen tasoinen. Toki onhan osaavalla hevosella helpompi ja nopeampi edetä, mutta ei kenestäkään tule olympiatason ratsastajaa heti, jos hän hyppää olympiatason hevosen selkään.
Eikö jokainen kuitenkin saa kokeilla ensin mennä helppoja luokkia, ja edetä siitä, kun on itsellä sellainen tunne, että on hyvä jatkaa eteenpäin.
Toivoisin, että tämä henkilö lukisi tämän postauksen, koska en suunut tilaisuutta paikan päällä kertoa näitä faktoja hänelle. :D

Tiedän ei pitäisi välittää tälläisistä ihmisistä, mutta halusin vain jakaa tämän ärsytyksen tunteen kansanne. Ja olisin varmaan vain nauranut  makeasti tälle asialle, jos en olisi ollut radan takia niin ärsyyntynyt :D

5 kommenttia:

  1. Mulla käy yleensä nii et ku menee kisoi ennen hyvin ni kisat menee perseellee ja sit jos ei suju ennen kisoi ni kisat menee sit nappii :D

    Mut siis joo kaikil tulee huonompii kausii ja ootte kuitenki hieno + potentiaalinen pari ! :) Ja oon iha samaa mieltä tosta, että jokainen kisatkoon niitä luokkia mitä ite tuntuu hyvältä. Vaikka hevonen ois kuinka hieno ja kapasiteetikas ni se voi vaikka olla kisatilanteessa vaikee ratsastettava, ja eihän ulkopuoliset sitä aina niin nää. Tai sit just et ei haluu kiirehtii, miks pitäis? Mieluummin tekee kivoja ja varmoja ratoja ensin helpommissa luokissa ku lähtee suinpäin kilpailee vaikeempaa.

    Mut tsemppii teille tuleviin kisoihin ! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Näimpä juuri! Kiitos paljon kommentista ja tsemppauksesta :D

      Poista
  2. Oon ihan samaa mieltä, että jokainen saa kisata juuri niitä luokkia mitä haluaa ja ennenkaikkea jotka on omalle tasolle sopivii. Ei vaan mene kaikkien päähän, että vaikka hevonen olisi GP tasonen, niin ei se mikään automaatti ole :D Oikeastaan korkeammmalle tasolle koulutetut hevoset ovat juuri niitä vaikeimpia!

    VastaaPoista
  3. Täysin samaa mieltä! Eihän se pelkkä hevonen tee _ratsukosta_ niin hyvää, ainakaan pitkäksi aikaa! Kyllä nyt luulisi, että saa rauhassa mennä niitä luokkia mitkä ovat itselleen silloin hyviä eikä turhaan yhtään vaativampia :)

    VastaaPoista
  4. Kiva juttu et näin moni on samaa mieltä :D

    VastaaPoista