perjantai 30. joulukuuta 2011

sairasloma-aika hyödyksi

Olen miettinyt miten saisin edes jotenkin hyödynnettyä sairaslomani, ja olen keksinyt kolme eritapaa miten saan käytettyä luppoaikaa hyödyksi.

1. Kuntoharjoittelu. Teen vatsalihaksia. Olen pyrkinyt tekemään pari kertaa päivässä ainakin 50 vatsaa. Lisäksi reisilihaksia olen jumpannut, niin että selinmakuulla nostelen molempia jalkoja (eriaikaan), niin että jalka on suorana, jolloin työtä joutuu tekemään reisilihakset. Vielä olen nostellut käsipainoja, vaikka käsivarret kyllä joutuu jonkin verran hommiin noiden kyynärsauvojen kanssa.
Voi olla, että kipsin sisältä tulee aikamoinen järkytys, kun kaikki pohjelihakset ovat kadonneet. Aijon mennä vesijuoksuun, kun vain siihen kykenen. :D

Tässä en ilmeisesti ollut miettinyt ryhdikkyyttä
2. Mielikuvaharjoittelu. Yritän aina välillä mielessäni nähdä ja tuntea ratsastavani. Yritän miettiä onnistunutta suoritusta, jossa kaikki natsaavat. Voin vaikka tehdä avotaivutusta. Mietin miltä se tuntuu, miltä se näyttää eri kuvakulmista ja mitä teen, että se onnistuu. Voin sanoa, että tämä on välillä hankalaa, jos keskittyminen herpaantuu. Tosin jos et oikeastikaan ratsastaessa keskity kunnolla, niin ei mikään silloin onnistukaan kunnolla. Tämä on siis myös hyvä keskittymisharjoitus.

3. Katson videoita ratsastuksesta. Olen katsonut esim. Youtubesta hyvien ratsastajien ja ammattilaisten ratsastusta, jolloin mieleeni jää helposti esim. kuva ryhdikkäästä ratsastajasta. Muistan joskus ratsastaessani muistelevani katsomaani videota, jossa oli ryhdikäs ratsastaja ja menin tätä miettiessäni melkein itsestään ryhtiin myös. Ja kappas hevonenkin oli ryhdissä (kumma juttu!).
Omastakin ratsastuksestani olen katsellut videoita, ja miettinyt mielessä mitä olisin tehnyt toisin ja mitä mahdollisesti oli hyvää. Se on kyllä välillä ihan hirveää katsoa omaa ratsastusta, kun joutuu melkein kokoajan ajattelemaan "mitä mä nyt tossakin säädän!!??" :D



ONNELLISTA JA MENESTYKSELLISTÄ UUTTA VUOTTA 2012 KAIKILLE!! :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti