keskiviikko 3. elokuuta 2011

Näistä asioista pidän/arvostan

Ajattelin tehdä tälläisen postauksen tälläkertaa, että kerron listan asioista joista pidän/arvostan. Joten nyt vähän tälläinen ei pelkkä heppapostaus! Tosin tallillahan vietän suurimman osan ajastani, joten saa nähdä mitä kaikkea tähän tuleekaan:D

Nämä ei ole missään kunnon järjestyksessä!
  • Kouluratsastus
Mietin pitäisikö tähän laittaa pelkkä ratsastus, mutta päätin rajata sen kouluun. Pidän kouluratsastuksen pikkutarkasta menosta sekä siitä, että saan tuntea, kun hevonen on oikeasti kuulolla ja siitä, että kouluratsastuksessa on paljon erilaisia liikkeitä, mitä opitaan kun tulee taitoa lisää. Esteet ovat minun mieleeni ehkä liian nopea tempoista menoa. Tosin pienet esteet ovat ihan hauskoja ja mukavia!:)
  •   Sävysävyyn ratsastustamineet!
Ilmeeni kirkastuu aina kun saan laitettua hevoselle sävysävyyn pintelit ja satulahuovan. Varsinkin jos paitani sattuu olemaan sen värinen mitä pinteleitä minulla on! Muuten en kauhean kauaa mieti, mitä väriä laitan milloinkin. Tyylin, että maanantaina punaista, tiistaina sinistä jne :D

  • Suklaa

En voisi elää ilman suklaata. Rakastan etenkin Fazerin sinistä, mutta paremman puutteessa muutkin käyvät. Olen muutenkin erittäin perso kaikille herkuille ja se välillä ärsyttää. Tuntuu, että minulla ei ole mitään itsekuria herkkujen suhteen!! Olen tallilla niin paljon, eikä aikaa jää niin paljon syöppöilylle. Ne mitä kerkeän syödä kuluvat pois tallihommissa.

  •  Siskoni

Ha! Hän lukee blogiani ja yllättyy tästä valinnasta. Hän harrastaa ratsastusta myös, tai no tosin nykyään opiskelujen takia se on jäänyt vähemmälle. Mutta hänen kanssaan on ollut mukava, kun on saanut jutella hevosista ja hän ne asiat on aina ymmärtänyt. Siskoni on osannut aina suhtautua asioihin myös epäilevästi ja sanoo aina, että kaikkea ei kannata uskoa mitä minulle sanotaan. Niin ja monet kerrat olen joutunut toteamaan, että olisi pitänyt uskoa siskoani.
Hän on myös auttanut paljon talliasioissa ja kisoissakin ollut kannustava, vaikka tosin välillä tulee riitaa Esim.  tarvitseeko niitä pinteleitä laittaa sinne kisojen verkkaan!
Siskoni on nyt muuttanut pois kotoa, joten en nää häntä niin usein enää.

  • Internet
Niin mitä tekisinkään ilman rakasta nettiä!? Täältä löytyy tärkeitä tai vähämmän tärkeitä sivuja kuten: Facebook,blogspot,KIPA,hevostalli.net, youtube.

Tylsistyn kotona erittäin nopeasti jos en pääse nettiin!

  • Merkkitavarat
Varsinkin merkki ratsastustavarat ovat jotain mistä pidän. Arvostan laatua ja haluan nähdä, että monien käyttökertojenkin jälkeen nämä tavarat ovat vielä käyttökelpoisia (mm. ostamani Eskadronin tummanliila satulahuopa)! Valitettavasti minulla ei ole niin paljon rahaa, että voisin ostaa aina näitä merkkitavaroita, joten joudun usein tyytymään halvempaan vaihtoehtoon. En todellakaan ajattele, että merkkivaatteita yms. käyttämällä tulee paremmaksi ratsastajaksi/ihmiseksi.

Uusin merkkiostos on, kun kävin viikko sitten ostamassa itselleni Charles Owen Wellingtonin! Edellinen kypärä on ollut minulla niin kauan, että oli pakko ostaa jo uusi.


  •  Barbusta ja Tessasta
Tämä tulikin varmasti todellisena yllätyksenä. Mutta siis Barbu on tärkeä, koska sen kanssa olen viettänyt aikaa todella paljon ja olen kokenut sen kanssa sekä ilot että surut. Barbu on opettanut minulla paljon näiden kahden vuoden aikana. Surettaa jos/kun meidän on aika jättää hyvästit tälle hienolle hevoselle!:(

Tessa on uusi tuttavuus, mutta tullut jo todella tärkeäksi. Toivon sydämeni pohjasta (tälläinen klisee tähän), että Tessan ja minun yhteistyö jatkuisi vielä kauan! :) Mutta koska hevonen ei ole minun en voi oikeastaan vaikuttaa kuinka kauan Tessalla saan vielä mennä.

  • Koirani Saku
Saku on Lemmikkini, perheenjäseneni ja parasystäväni. Se on ollut sitä jo 12 vuotta ja vieläkin jaksaa olla iloinen minut nähdessään! :)

  • Vanhempani
He ovat tukeneet minua tässä kalliissa harrastuksessani. Olen erittäin kiitollinen heille tästä panostuksesta. He ovat minulle erittäin tärkeitä ihmisiä!


  • Valmentajani
Häntä arvostan, koska on taitava opettaja. Hän on opettanut yhdessä hevosen kanssa minulle sitä oikeaa ratsastusta. Ennen kuin kävin tällä valmentajalla kouluratsastuspapereissa luki aina "menetät turhia pisteitä huolimattomista teistä". Mutta nykyään melkein joka paperissa lukee "hienot tiet" tms. :D Valmentajani on niin tarkka ja vaativa, että varmasti pitää voltin olla juuri 10 m eikä sinne päin!

  • Ystävät
Viimeisenä, muttei vähäisimpänä!

Minulla ei ole tällä hetkellä mitään "BFF", mutta ystäviä on nyt sen verran mitä ympärilleni tarvitsen. Jotkin hyvät ystävät ovat valittevasti muuttaneet kauemmas tai lopettaneet ratsastuksen, jonka takia en heitä nää enää niin usein.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti